Hírlevél

Add meg az e-mail címedet:

Neokon

"Amikor az ember osztja a többség véleményét, eljött az idő a gondolkodásra!" - Mark Twain "A konzervatív dogmatika szerint az emberek alapvetően nem egyenlőek fizikai és szellemi képességeikben, lehetőségeikben (a jogi egyenlőség természetesen ettől függetlenül fennáll)." - Wikipédia, a szabad enciklopédia

Twitter

Kommentek

Címkék

adó (13) áfa (1) alkohol (2) alkotmány (4) államosítás (2) állat (3) állatkínzás (3) állatvédelem (3) áram (1) aszály (1) átszervezés (18) autópálya (3) bank (1) befektetés (7) bérlemény (1) besúgás (3) bíróság (4) bizonytalanság (9) bkv (15) bontás (3) börtön (6) bűnözés (14) bürokrácia (20) cigány (7) cím (1) diploma (2) dohányzás (2) egészségügy (13) elektronikus (4) elnézés (5) energia (3) építkezés (2) erkölcs (9) eu (9) európa (12) felelősség (16) felvonulás (5) fidesz (22) fizetés (11) főbíró (2) foci (2) fogyasztóvédelem (13) főpolgármester (4) forma 1 (1) gárda (10) gyed (3) gyerek (10) gyerekülés (2) gyermekvállalás (5) gyes (3) h1n1 (2) hajléktalan (2) hamisítvány (1) hírlevél (1) hivatal (5) igazságszolgáltatás (11) influenza (2) informatika (4) irigység (5) iskolabusz (3) iskolarendszer (7) ítélet (1) jobbik (14) jövő (18) kamera (4) kampány (16) kdnp (3) képviselő (12) kerékbilincs (1) kisebbség (7) kismama (3) költségtérítés (2) koncert (1) konyha (2) kormány (14) kormányportál (2) környezetvédelem (5) korrupció (23) közalkalmazott (5) közbeszerzés (9) közbiztonság (11) közlekedés (24) köztársasági elnök (6) köztisztviselő (4) külföld (7) kultúra (6) kulturális főváros (2) legnépszerűbb (4) levelezés (2) lmp (2) máv (7) mcf (1) mdf (3) mesterséges dugó (3) mezőgazdaság (3) miniszterelnök (3) mszp (16) munkahét (1) munkáspárt (1) népszámlálás (1) nyaralás (3) nyelv (1) nyelvvizsga (1) oktatás (9) önkormányzat (20) öntudat (9) ortt (5) otthon (2) pályázat (5) panel (1) parkolás (6) parlament (7) pártfinanszírozás (4) pártkassza (2) pécs2010 (2) példa (5) plakát (3) posta (1) postás (1) pszáf (2) reklámtevékenység (6) rendőrség (2) roma (3) röviden (11) segély (2) spam (1) sport (5) szavazás (8) szdsz (3) személyiségi jog (3) szív (1) szobor (1) sztrájk (4) támogatás (23) távhő (2) távmunka (2) tej (1) törvény (7) transzplantáció (1) turul (3) ügyfélkapu (4) ügyintézés (5) úszás (2) vagyon (10) választás (16) vallás (1) válság (8) vastehén (1) vesztegetés (7) vírus (1) víz (2) vpop (1) zaj (3) zsidó (2) [hazai] (20) [külföldi] (1) Címkefelhő

Rendőrségi ellenőrzés

2009.08.06. 23:07 neokon

Néha keményebb rendőrséget akarunk máskor meg teli szájjal kiabáljuk, hogy rendőrállam. Mint minden ez is csak nézőpont kérdése, és persze aktuális hangulatunkon múlik leginkább. Az országban járva mindenhol azt tapasztalom, hogy a közlekedési szabálysértések megítélése és azok szankcionálása eléggé esetleges. Amikor egy általában szabályosan közlekedő autós nem tartja be a sebességkorlátozást figyelmetlenségből, akkor rögtön elkapja a rendőr és megy a büntetés, mert a szerencsétlen flótás nem tudta, hogy mikor kell figyelni és betartani a sebességkorlátozást. Az ámokfutó, pedig mindenhol gyorsan hajt, csak pont az ellenőrző pontoknál lassít egy rövid időre és röhögve száguld el a megbüntetett és onnantól kezdve a szabályokra még a korábbinál is jobban ügyelő mellett.

Néha tényleg még a leginkább KRESZ barátoknak is nehéz a szabályok betartása, a rengeteg kint felejtett 30-as korlátozó tábla, mely egy építkezést hivatott megvédeni, már amikor még szükség volt rá, a várostáblákra szerelt 40-es korlátozás amit épp az ott lakók nem tartanak be, a település tábla elé 20 méterrel kihelyezett 50-es vagy a 30 méterre kihelyezett 70-es korlátozás, mely szinte teljesen értelmetlen. Ehhez még az is társul, hogy a közlekedési lámpák nincsenek az aktuálisan kihelyezett táblák által jelzett sebességre beállítva. Nincs talán annál frusztrálóbb a közlekedésben, mint mikor látjuk, hogy a szabálytalanul gyorshajtók robognak át a zöldhullámon, mindenki más pedig csak lámpától lámpáig araszol. Gondolom itt is arra számítottak, hogy mindenki meg fogja szegni a szabályokat és inkább haladjon a forgalom, vagy egyszerűen csak dugóra állítják be a lámpákat, de nem állítják vissza csúcsforgalmon kívüli időszakban.

Vannak kereszteződések, melyekben a rendőrlámpák teljesen hibásan vannak beállítva. Nem arra gondolok, hogy rosszul tervezték meg azokat vagy kötötték be, hanem teljesen életszerűtlenek a kombinációk. Nem engedik el a jobbra kis ívben kanyarodókat mikor lenne számukra hely, vagy olyan irányoknak is hosszan lehetőséget adnak a haladásra, melyeket szinte senki nem használ. Van hogy a keresztirányú forgalom elenyésző mégis percekre leállítják egy főútvonal forgalmát, nem egyszer szabálysértésbe hajszolva a várakozó autósokat. Persze van, hogy a KRESZ ismeretének a hiánya az oka az ilyen kihágásoknak, de miért ne előznénk meg ezeket jobban hangolt kereszteződésekkel. Esetleg megfejelve azzal, hogy előre-hátra néhány kereszteződés összehangoltan is működhetne, főleg az olyanok ahol a gyalogos átkelőnél nyomógombot szereltek fel az áthaladáshoz. Kevés olyan esetet láttam, hogy ne pont akkor váltana pirosra egy ilyen kereszteződésben a lámpa mikor az előző kereszteződésből elengedett autóraj éppen odaért. Ezt is kicsit lehetne okosabban, hiszen a lámpa folyamatosan lehetne szabad, és a gyalogos jelzésére, akkor váltana át mikor az előző vagy következő kereszteződésben éppen blokkolva van a forgalom, így a gyalogos is védve van és a forgalom se torlódik feleslegesen.

A közlekedés kihágások egy jelentős része azért következik be mert egyáltalán nem figyelünk a velünk együtt közlekedőkre, se az autósokra, se a kerékpárral vagy motorral közlekedőkre, se a gyalogosokra, sőt más résztvevőkre sem. A gyalogosok nem gondolnak bele, hogy egy szabálytalan átkelésnél olyan úton mennek keresztül ahol akár 50km/órával is jöhet egy autós. A parkoló autók bele sem gondolnak, hogy a leszűkített járda, vagy úttest mekkora fejtörést okozhat az ott közlekedőknek. Ezek apróságnak tűnnek de mind- mind apró döfések a játszmában, ahol kibékíthetetlen ellentét alakul ki szinte mindenki között. Idegesítjük egymás a forgalomba, melynek egyenes következménye, hogy egy következő figyelmet igénylő szituációban nem koncentrátun kellőképpen és kész is a baleset. Jobban kell figyelnünk egymásra és jobban kellene, hogy a közlekedés felügyeletével megbízott rendőrök is figyeljenek. Nagyobb szigorra lenne szükség, több következetességre, és egy átfogó kampányra a KRESZ érdekében. Ha valaha lesz is KRESZ módosítás érdemes lenne egy rövid időre minden pontjához ragaszkodni és azt minden eszközzel betartatni, így néhány hét alatt is rá lehetne szoktatni a forgalom résztvevőit a helyes viselkedésre, javítani lehetne a közlekedési morált. Ennek egyenes következménye lenne, hogy egy idő múlva már kevesebb bírságot lehetne kiosztani, de ennek a kockázatát valakinek vállalni kell.

Vannak automata traffipaxok, amiből minél többet kellene beüzemelni, hagy menjenek csak a csekkek, van már rá példa több vidéki nagyvárosunkban, hogy a lámpák mellett egy óra számolja a hátralévő időt a piros vagy éppen a sárga jelzésből, mely csökkenti a lámpánál várakozó autós, vagy gyalogos frusztrációját, kiszámíthatóbbá teszi a haladást. A piros lámpán áthaladók fényképezését is be lehetne vezetni, persze nem a nemrég közzétett módon, miszerint már a sárgán áthaladás is büntetéssel jár! Érdemes lenne a kihelyezett táblák, útburkolati jelek, egyéb jelzések cseréjén és kiegészítésén elgondolkozni, illetve néhány kiegészítő lámpa típus visszavonása is időszerű lenne, mint amilyen az egyenesen haladás jelzése, melyet figyelmeztetés nélkül kapcsolnak le! Némi villogás jól jönne hozzá, főleg, ha a gyalogos átkelésnél ezt meg tudták már oldani. Vagy át lehetne gondolni, hogy több helyen engedjék meg a ki ívben jobbra kanyarodást még akkor is ha az egyenesen haladást éppen nem engedi a piros jelzés, de ennek kiegészítő lámpán történő jelzésében is jó lenne némi módosítás, hiszen elég kellemetlen ha elveszik a kanyarodási lehetőséget majd néhány másodperc és egy blokkolva fékezés után, az egyenesen haladókkal együtt a kanyarodást is engedélyezik.

Biztosan vannak még olyan javaslatok amit érdemes lenne bevezetni a magyar utakon, és lehet, hogy azokat nem is mérnököktől kellene várni. Érdemes lenne valamilyen fórumon meghallgatni, hogy mi a véleményük a közlekedőknek és mit változtatnának meg! Javaslom, hogy figyeljünk rá, kik is fogják használni a megalkotott szabályokat, mert ha nem tartják be és nem lehet betartatni akkor teljesen felesleges az egész!


Kapcsolódó bejegyzések:
Svéd cserediákok Sajóbábonyon
Nem ítéletek
BKV kamerázhat vagy tilos
Módosított rendőri fellépés
ViselkedésKultúra
Miért nézzük el?
Mesterséges dugó
Ez nem Véd
Közös közlekedés

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés kamera átszervezés mesterséges dugó

A bejegyzés trackback címe:

https://neokonzervativ.blog.hu/api/trackback/id/tr391289510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása