Megint egyszer fordítva ül a lovon a budapesti vezetés. Mesterséges dugók kialakítását tervezik, amivel rá akarják kényszeríteni az autóval közlekedőket, hogy átüljenek tömegközlekedésre. De ehhez legalább fejleszteni kellene rendesen a szolgáltatást. Évek alatt fúrnak egy újabb metró vonalat, elképesztően nagy balhék közepette, nagy felhajtással sok veszekedéssel. Nem javulnak az utazási körülménye, szórják ki a közlekedési társaság pénzét az ablakon. Továbbra is csak az utasok kis százaléka fizet teljes árat a közlekedésért, még mindig van rengetek bliccelő, ami ellen nem tesznek semmit.
Néhány napja számbavettem, milyen utasok vannak a járatokon és még ki is maradt rengeteg. Mostanában egyre többet hallunk róla, hogy a járművezetőket inzultálják az idióta utasok, persze egymást is, csak arról ritkábban hallani. Egy kényelmes légkondicionált autót, miért cserélne fel valaki a tömegközlekedésre? A tömegközlekedést nem fogja akadályozni a mesterséges dugó?
A járatok tömve vannak, nem is tudnának jelentősen több utast elszállítani. Az autóval közlekedők nagy száma, keresztülhalad Budapesten, amit elkerülő úttal meg lehetne szüntetni. A városban dolgozók leraknák az autót őrzött parkolóban, hogy átszálljanak tömegközlekedésre, de ez nincs megoldva. Jelenleg egy családnak (2 felnőtt + 2 gyerek) a napi városi autózás még dugóban állva is olcsóbb mint bérlettel közlekedni. Persze, ha kényelmesebb lenne a busz, villamos, metró akkor biztosan fizetnének azért, hogy használhassák, de így nem. Ráadásul csomagokkal, babakocsival, kerekesszékkel, bottal, mankóval szinte használhatatlanok a közlekedési társaság eszközei.
Építsenek előbb parkolókat, legyen megoldva, hogy bárhova el lehessen jutni védett kerékpárutakon, legyen megfelelő és pontos a tömegközlekedés, majd akkor gondolkozzanak a mesterséges dugókon. De lehetne korszerűsíteni az úthálózatot, rendbe rakni a csomópontokat, dugófigyelő rendszert beindítani, mely jelzi az autósoknak az elkerülő utakat, vagy csak egyszerűen könnyítéseket adni azoknak akik leteszik az autójukat.
Már az is csökkentené a forgalmat, ha szerveznénk, vagy civilek, esetleg állami támogatással szerveznének a kenguru rendszerhez hasonló szolgáltatást, hogy munkába menet vigyem el a szomszédot, vagy a kollégámat, majd hazafele ugyanúgy, vagy más vigye haza, esetleg használja a közösségi közlekedést. Kérünk megoldási javaslatokat is nem csak mesterséges akadályokat!
Tényleg liberális főpolgármesterünk van, aki erre áldását adta? A liberalizmus útja sávlezárásokkal van tele?
Kapcsolódó bejegyzések:
Dugódíj
Kerékpárút a Nagykörúton
Rendőrségi ellenőrzés
Négy napos munkahét
Látni és látszani, avagy a kamera segíthet
Közös közlekedés
Miért nézzük el?
Személyiségi jog
Kapcsolódó fórum:
Mesterséges dugókat akarnak Demszkyék - Index.hu
Kommentek