Hírlevél

Add meg az e-mail címedet:

Neokon

"Amikor az ember osztja a többség véleményét, eljött az idő a gondolkodásra!" - Mark Twain "A konzervatív dogmatika szerint az emberek alapvetően nem egyenlőek fizikai és szellemi képességeikben, lehetőségeikben (a jogi egyenlőség természetesen ettől függetlenül fennáll)." - Wikipédia, a szabad enciklopédia

Twitter

Kommentek

Címkék

adó (13) áfa (1) alkohol (2) alkotmány (4) államosítás (2) állat (3) állatkínzás (3) állatvédelem (3) áram (1) aszály (1) átszervezés (18) autópálya (3) bank (1) befektetés (7) bérlemény (1) besúgás (3) bíróság (4) bizonytalanság (9) bkv (15) bontás (3) börtön (6) bűnözés (14) bürokrácia (20) cigány (7) cím (1) diploma (2) dohányzás (2) egészségügy (13) elektronikus (4) elnézés (5) energia (3) építkezés (2) erkölcs (9) eu (9) európa (12) felelősség (16) felvonulás (5) fidesz (22) fizetés (11) főbíró (2) foci (2) fogyasztóvédelem (13) főpolgármester (4) forma 1 (1) gárda (10) gyed (3) gyerek (10) gyerekülés (2) gyermekvállalás (5) gyes (3) h1n1 (2) hajléktalan (2) hamisítvány (1) hírlevél (1) hivatal (5) igazságszolgáltatás (11) influenza (2) informatika (4) irigység (5) iskolabusz (3) iskolarendszer (7) ítélet (1) jobbik (14) jövő (18) kamera (4) kampány (16) kdnp (3) képviselő (12) kerékbilincs (1) kisebbség (7) kismama (3) költségtérítés (2) koncert (1) konyha (2) kormány (14) kormányportál (2) környezetvédelem (5) korrupció (23) közalkalmazott (5) közbeszerzés (9) közbiztonság (11) közlekedés (24) köztársasági elnök (6) köztisztviselő (4) külföld (7) kultúra (6) kulturális főváros (2) legnépszerűbb (4) levelezés (2) lmp (2) máv (7) mcf (1) mdf (3) mesterséges dugó (3) mezőgazdaság (3) miniszterelnök (3) mszp (16) munkahét (1) munkáspárt (1) népszámlálás (1) nyaralás (3) nyelv (1) nyelvvizsga (1) oktatás (9) önkormányzat (20) öntudat (9) ortt (5) otthon (2) pályázat (5) panel (1) parkolás (6) parlament (7) pártfinanszírozás (4) pártkassza (2) pécs2010 (2) példa (5) plakát (3) posta (1) postás (1) pszáf (2) reklámtevékenység (6) rendőrség (2) roma (3) röviden (11) segély (2) spam (1) sport (5) szavazás (8) szdsz (3) személyiségi jog (3) szív (1) szobor (1) sztrájk (4) támogatás (23) távhő (2) távmunka (2) tej (1) törvény (7) transzplantáció (1) turul (3) ügyfélkapu (4) ügyintézés (5) úszás (2) vagyon (10) választás (16) vallás (1) válság (8) vastehén (1) vesztegetés (7) vírus (1) víz (2) vpop (1) zaj (3) zsidó (2) [hazai] (20) [külföldi] (1) Címkefelhő

[Hazai] Dugódíj

2009.10.11. 23:21 neokon

Megint egyszer úgy akarnak újabb pénzt kérni egy nem létező szolgáltatásért, hogy nem teremtik meg a kötelezően ajánlott alternatívák használatának a lehetőségét, sőt egyáltalán nincsen párhuzamos lehetőség. Persze kívánatos lenne, hogy mindenki üljön át autóból valamilyen közösségi járműre, de nem minden esetben valósítható ez meg. Ha pedig igen akkor sem jelent csak azért egyenértékű alternatívát a közösségi szolgáltatás, az egyénivel szemben mert azt mondják. Mostanában elég sokat hallunk róla, hogy mennyire nem lehet kerékpárutat kialakítani a körúton, de valahol egy ilyen kerékpárút is támogatná a dugódíjat, hiszen lehetne kulturáltan közlekedni kerékpárral a városban. Nem mellékesen személyes sértettséget érző helyi, értem ezalatt körút közeli lakosok sérelmezik legjobban a sávelvonást, mondván, hogy csökken a parkolási lehetőségük, ami már így is nulla, hiszen jelenleg sincs joguk a tervezett kerékpárút nyomvonalán megállni. De legalább a hangjukat felemelik.

Úgy tervezi, hogy a Hungária körút lesz a határ. Ez azért is szép, mert néhány híd tövében van P+R parkoló, természetesen ezen a vonalon belül, vagy kórházat, melyek területei átnyúlnak ezen a határon is belekerülnek a szórásba, de talán a kiszoruló forgalmat sem fogja tudni ellátni a körút és a külső útvonalak, hiszen kevesebben nem fognak autóval járni, csak megpróbálnak kívül maradni a fizetős zónán, biztonságban lerakni a járművüket és valahogy bejutni a zónába. Lerakni is nehéz lesz, mert ezen a részen továbbra sincs fejlesztés, a későbbiekben pedig még a parkolási társaságok is azon lesznek, hogy a kieső bevételeiket majd a külső zónákban pótolni tudják, azaz ha már bent nem fog annyi fizető vendég autót hagyni, akkor majd kimennek és beszedik a gyűrűn kívül a járandóságukat.

Hidaink és a fő közlekedési utak többsége keresztülhalad a tervezett fizetős zónán, a terv az, hogy a két szélső híd viszi el a forgalom nagy részét, mert a belsők valamilyen megfontolásból védelem alá kerülnek ezzel, azaz csökkentjük a forgalmukat. A budapesti forgalom jelentős része, viszont még mindig nem az átmenő, hanem sokkal inkább pont a belső kerületekre irányul, azaz mindenképpen újabb adót kell fizetnie azoknak akik termelik az ország jövedelmének nagy részét. Ennek ellensúlyozására kísérleti jelleggel bevezetik a kölcsönözhető kerékpárok rendszerét, ahol vagy tíz tucat kerékpár áll majd a több ezer autós rendelkezésére, bár a gyerekeke szállítását ez sem oldja meg, de majd gyalogolnak! Kellene négyes metró, befejezett M0, jól működő és használható BKV, jó lenne több parkoló, jobb útminőség, forgalomhoz jobban alkalmazkodó forgalomirányítás, több tolerancia, nagyobb fegyelem az utakon, komolyabb és szigorúbb elszámoltatás a szabályszegőkkel szemben, meg egy rendszer ami majd beszedi a dugódíjat.

El sem tudom képzelni, hogyan akarják ezt megvalósítani, de ha a szokásos módszert játsszák el, akkor kapukat építünk, amiről kiderül, hogy nem lesz jó, majd valamilyen matrica rendszer, de az sem lesz az igazi, talán virtuális matricát fogunk alkalmazni kamerákkal, vagy esetleg megnézzük, miután végigjátszottuk az összes lehetetlen alternatívát, hogy miként csinálják ezt olyan nagyvárosokban ahol ez működik. De azt is kétlem, hogy ezt vagy akármilyen a dugódíj bevezetését segítő intézkedést, be fog tudni vezetni a politikai hatalom, hiszen semmilyen ráhatásuk nincs a gazdaság szereplőire, sőt inkább visszahatás van. Még arra sem volt elég bátorságuk, hogy minden alkalommal amikor kellett volna kitiltsák a városból az autók felét, vagy egyáltalán szabályt hozzanak a tiltást megszegők súlyos büntetésére.

Kétlem, hogy úgy fogják bevezetni a dugódíjat, hogy kapunk is cserébe valamit, csak egy újabb bürokratikus döntés, ami azt jelenti, hogy újabb adó jön, azoknak akik még tudnak fizetni!


Kapcsolódó bejegyzések:
Nem lehet mindenkinek többet adni
Márkajelzés
Parkolási tarifa emelés
Négy napos munkahét
Mesterséges dugó
Villamost blokkolt

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés bkv máv bürokrácia autópálya környezetvédelem adó [hazai]

A bejegyzés trackback címe:

https://neokonzervativ.blog.hu/api/trackback/id/tr961443766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása