Hírlevél

Add meg az e-mail címedet:

Neokon

"Amikor az ember osztja a többség véleményét, eljött az idő a gondolkodásra!" - Mark Twain "A konzervatív dogmatika szerint az emberek alapvetően nem egyenlőek fizikai és szellemi képességeikben, lehetőségeikben (a jogi egyenlőség természetesen ettől függetlenül fennáll)." - Wikipédia, a szabad enciklopédia

Twitter

Kommentek

Címkék

adó (13) áfa (1) alkohol (2) alkotmány (4) államosítás (2) állat (3) állatkínzás (3) állatvédelem (3) áram (1) aszály (1) átszervezés (18) autópálya (3) bank (1) befektetés (7) bérlemény (1) besúgás (3) bíróság (4) bizonytalanság (9) bkv (15) bontás (3) börtön (6) bűnözés (14) bürokrácia (20) cigány (7) cím (1) diploma (2) dohányzás (2) egészségügy (13) elektronikus (4) elnézés (5) energia (3) építkezés (2) erkölcs (9) eu (9) európa (12) felelősség (16) felvonulás (5) fidesz (22) fizetés (11) főbíró (2) foci (2) fogyasztóvédelem (13) főpolgármester (4) forma 1 (1) gárda (10) gyed (3) gyerek (10) gyerekülés (2) gyermekvállalás (5) gyes (3) h1n1 (2) hajléktalan (2) hamisítvány (1) hírlevél (1) hivatal (5) igazságszolgáltatás (11) influenza (2) informatika (4) irigység (5) iskolabusz (3) iskolarendszer (7) ítélet (1) jobbik (14) jövő (18) kamera (4) kampány (16) kdnp (3) képviselő (12) kerékbilincs (1) kisebbség (7) kismama (3) költségtérítés (2) koncert (1) konyha (2) kormány (14) kormányportál (2) környezetvédelem (5) korrupció (23) közalkalmazott (5) közbeszerzés (9) közbiztonság (11) közlekedés (24) köztársasági elnök (6) köztisztviselő (4) külföld (7) kultúra (6) kulturális főváros (2) legnépszerűbb (4) levelezés (2) lmp (2) máv (7) mcf (1) mdf (3) mesterséges dugó (3) mezőgazdaság (3) miniszterelnök (3) mszp (16) munkahét (1) munkáspárt (1) népszámlálás (1) nyaralás (3) nyelv (1) nyelvvizsga (1) oktatás (9) önkormányzat (20) öntudat (9) ortt (5) otthon (2) pályázat (5) panel (1) parkolás (6) parlament (7) pártfinanszírozás (4) pártkassza (2) pécs2010 (2) példa (5) plakát (3) posta (1) postás (1) pszáf (2) reklámtevékenység (6) rendőrség (2) roma (3) röviden (11) segély (2) spam (1) sport (5) szavazás (8) szdsz (3) személyiségi jog (3) szív (1) szobor (1) sztrájk (4) támogatás (23) távhő (2) távmunka (2) tej (1) törvény (7) transzplantáció (1) turul (3) ügyfélkapu (4) ügyintézés (5) úszás (2) vagyon (10) választás (16) vallás (1) válság (8) vastehén (1) vesztegetés (7) vírus (1) víz (2) vpop (1) zaj (3) zsidó (2) [hazai] (20) [külföldi] (1) Címkefelhő

Parkolási tarifa emelés

2009.06.03. 23:17 neokon

Megint megkapjuk a magunkét. Még mielőtt elérkezik az idő az ÁFA emelés miatt, az áremelésre, máris itt az előáremelés. Természetesen ideológia megint van, de racionális érvek nincsenek. Nem láttam még olyan tanulmány vagy kimutatást, ahol bizonyították volna, hogy a parkolási díj vagy annak emelése miatt többen kezdenek el kerékpárral, gyalog vagy tömegközlekedéssel járni. Nem hiszem, hogy annak akinek szükséges bent a városban letenni az autóját, az fel tudja cserélni az autóvezetés iránti olthatatlan vágyát, valamilyen alternatív közlekedés iránti szenvedélyre. Persze, mondani mindenfélét lehet. Az egyik legszebb mondat arra utal, hogy azért elemik fel az olcsóbb körzetekben a parkolási díjat az átlagos vagy annál magasabb szintre, mert különben parkolási szigetek keletkeznek, hiszen az autósok tudván, hogy egy kerülettel arrébb olcsóbban lehet parkolni az olcsóbb zónákban zsúfolódnának össze. Észnél vannak ezek? Minden épeszű autós, próbál a lehető legközelebb parkolni a célállomáshoz, és a többség nincs is tisztában vele, hogy merre vannak a zónahatárok, vagy hol lehet olcsóbban, drágábban parkolni. Általában csak azt az egy helyet ismeri ahova rendszeresen jár, vagy mindenfelé jár a városban és teljesen mindegy neki, hogy éppen hol fizet. Ott van dolga nem utcákkal, kerületekkel arrébb.

Teljesen érthetetlen számomra, hogy miért néznek minket hülyének. Ez persze eddig remekül működött és fog is, ha az állam az önkormányzatokkal karöltve támogatja a megszokott rendszert. Még jó, hogy új és jobb célokat tűzött ki a Parking Kft. - nem találtak témába illő magyar szót névnek - annak érdekében, hogy még jól is érezzük magunkat mikor lerójuk a tiszteletdíjat.

Nézzük a szóróleporelló tízparancsolatot.

Átjárhatóság, egységesítés
Óvatosan fogalmaznak, hogy maradjon némi kiskapu, annak ellenére, hogy ez reklám. Kimondják, hogy kötelezik magukat a jövőben (!), hogy közös ügyfélszolgálatuk legyen, így energiát és időt spórolnak az autósoknak. Már elnézést, de nem pont a vitás ügyek miatt kell az ügyfélszolgálaton megjelennie a delikvensnek. Inkább azt kellene elkerülni, hogy vitás helyzetek alakulhassanak ki a rendszer hibájából, azzal spórolnának sok időt! A másik fele az egységesítésnek, hogy az azonos díjú (!) területek határán nem kell figyelni, hogy melyik társaság automatájába dobunk pénzt! Te jó ég, tényleg nézzük meg mindkét oldalon az automatákat, hogy azonos-e a díj amit fizetni kell? Akkor már ki is tudom választani melyik részhez tartozok, pont az lenne az egyszerűsítés, hogy nem utca közepén és nem kereszteben lenne egy területhatár!

Türelmi idő
Civil szervezetek az autósok érdekében elérték, hogy 5 perc türelmi időt kapjanak az autósok havi egy alkalommal, hogy bemutassák a jegyüket a társaságnál, elkerülve ezzel a díjfizetés, ha nem érnének vissza ennyi idő alatt a parkoló órától az autóig, teherfuvarozók pedig 20 percet. Köszönjük, hogy mi is segíthetjük munkájukat!

Parkolási díjak
Egy táblázat tájékoztat minket a kiadványban arról, hogy mely díjzóna mekkora szorzóval számítható, meg arról is, hogy az elmúlt hét évben nem emelkedtek a díjak, amit nem nagyon értek, mert szerintem de. Viszont most átlagosan 30%-al, ami ne mértem, hogy jöhet ki, ha 1,5-3,5 szeres emelkedéseket tapasztalhatunk. Ne hivatkozzanak az átlagra, még jó, hogy a legdrágább helye nem nőtt, ne a növekedés százalékos arányát vegyék már alapul. Ellenben a kiadványba egy zónatérkép jó lett volna, mert a papír elbírja, a festéknek meg mindegy, de egy link elég kevés, főleg nyomtatásban.

Átláthatóság
Létrehoznák, természetesen feltételes módban, a Parkolási és Közlekedésfejlesztési Keretet, melyben a Fővárosi Önkormányzat parkolási bevételeinek 100%-a megy és ezt osztanák el újra civil szervezetek a legfontosabb fejlesztési irányokra. Persze, de nem a teljes bevétel, csak az önkormányzatok része kerül a kasszába, megint eltűnik egy halom pénz. Ráadásul a fejlesztési prioritások, mint a P+R parkolók , mélygarázsok építése, vagy a közösségi közlekedés, gyalogos és kerékpáros forgalom fejlesztése, mind eddig is feladati voltak a cégeknek, és nem tettek az ügyben semmit, akkor most miért szabályoznák jobban önmaguk által saját magukat? Eddig se tették.

Övezetbővülés
Továbbra sem látom, hogy ez bármilyen hatással lenne a forgalomra, azaz, ha újabb területeket vonnak díjfizetés alá, azzal miért csökkenne az adott rész terheltsége. Nincs alternatíva, ez egyszerű lehúzás. Persze, hogy a kerületek kérik, mert bevételt jelent a számukra, még ha csak keveset is, a sokból, de az ott dolgozók és élők biztosan nem kérnek az övezetek bővítéséből.

Lakossági engedélyek
A parkolási zónában lakó első autója ingyenesen foglalja a drága közterületet a második parkolásáért már legalább 50%-ot kell fizetni. Remek, mert akinek van egy autó flottája az többet fizet, ez olyan sokakat érint, hogy lehet rájuk akár szavazóbázis is építeni, csak nem érdemes. Viszont a másik fele érdekes a szabálynak, miszerint zónákat alakítanak ki ahol az engedélyek érvényesek, tehát a lakhelyünktől távolabb is tudunk parkolni, mert sokszor csak ott van hely. De akkor mégsem az ott lakók érdekeit képviselik, hiszen belátják, hogy nincs sok értelme a lakás körül parkolóhelyet keresni, mert nincs. Ha meg már parkolunk a házunk előtt és elérkezik a díjfizetési időszak, akkor meg nem érdekes, hogy másoknak fizetniük kell-e a parkolásért vagy sem, mert mi már pozícióban vagyok. Tehát a parkolási díj emelése vagy bevezetése nem szolgálja az érdekeinket!

Parkolási idő
A Nagykörúton belül a parkolásidíj-fizetési idő este nyolcig tolódik ki, mondván, hogy sokan addig dolgoznak azon a részen és akadályozzák, a hazaérő családokat, hogy kipakolhassák a gyerekeket a ház előtt, és az úttesten kerékpározhassanak, labdázhassanak a lurkók! Megint képzavarban vagyunk. Azt büntetjük akinek ott kell parkolnia a munkahelyénél és robotol este nyolcig, majd talán már fizetési felszólítást is talál az autóján, miszerint öt percnél többet késett visszafelé jövet az automatától, ami egyébként a másik társaságé, ezért fáradjon be reklamálni az ügyfélszolgálati irodába. Még jó, hogy ilyen intézkedéssel segíteni a helyi lakosok áldatlan helyzetén. De akkor a helyi lakos is autóval jár dolgozni sőt, közben a családot is összeszedi, de ott ahova ő jár nem kell parkolási díjat fizetni?

Ésszerűsítés
Nagyon dicséretes, hogy lehet bankkártyával fizetni a parkolást, mert lassan tényleg számlát kell nyitni az összegnek amit levesz tőlünk a gép, ráadásul a tömérdek mennyiségű apró, amivel az autósoknak rendelkezniük kell nap, mint nap már a nemzetgazdaságot fenyegeti. Leírják, hogy létrehoznak a közeljövőben egy webes felületet, hogy azonnal lehessen látni ha megbüntettek minket (!), és reklamálhassunk, vagy kifizethessük a bírságot. Már megint, nem lehet igaz. A legnagyobb problémája a parkolási rendszernek, hogy arra készítették fel, hogy a büntetésekből tartsa fent magát. Inkább csinálták volna azt, hogy a rendszer önfenntartó legyen és a büntetéseket valamilyen többletszolgáltatás bevezetésére fordítják, mint a  parkolófejlesztés, útkarbantartás vagy a kamerarendszer fejlesztése, de nem, büntetünk és szedjük a pénzt, hogy rentábilis legyen a vállalkozás.

Külön bekezdésben megemlékeznek róla, hogy szmogriadó esetén nem kell a forgalomból kivont járműnek parkolási díjat fizetnie, ezt diktálja a logika (!). Akkor mit keres ott az az autó? Ha ott lakik akkor nem kell díjat fizetnie, vagy csökkentettet, ha meg nem lakik ott akkor, hogy jutott oda?

Pótdíjazás
Vállalták a társaságok, hogy gondosabban járnak el a bíróságok tehermentesítése érdekében a pótdíj kiszabásakor (!), tehát mennek bíróságra továbbra is, csak gondosabban ügyelnek rá, hogy igazuk legyen. Cserébe viszont húsz, helyett harmincszorosára (!) nőtt az öt napon túli pótdíjkésés mértéke, kilencven napon túl pedig ötvenszeresére (!). Ez uzsorakamat, de nem is kicsit, ezt kellene a törvénynek büntetnie.

Mozgáskorlátozottak védelme
Majdnem szívből tudom támogatni, hogy minden 50 parkolóhely után legyen 1 mozgáskorlátozottnak fenntartott. De azt már nem, hogy az ott parkoló 300, azaz háromszázszoros pótdíjat fizessen. Ez a parkolási társaságnak jó, viszont nem oldja meg azt a helyzetet, hogy a mozgássérülten nem tudnak parkolni, ráadásul ők ebből nem kapnak egy árva vasat sem. Ésszerűsítsünk kicsit és nézzük a mozgáskorlátozottak érdekeit is, talán tegyenek is valamit ne csak pótdíjazzanak.

Parkolunk szorgalmasan tovább, fizetünk egy szót se szólunk, dühöngünk magunkban.


Kapcsolódó bejegyzések:
Dugódíj
Kerékpárút a Nagykörúton
Vesztegetés

Négy napos munkahét
Parkolási Centrum
Közhasznú parkolás
Személyiségi jog

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés önkormányzat parkolás adó

A bejegyzés trackback címe:

https://neokonzervativ.blog.hu/api/trackback/id/tr481162477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása