Más sokadszorra ez a kedvenc gördülő történet amivel találkozok. Nagyon úgy néz ki, hogy ha politikailag jó valakinek akkor van sztrájk még ha azt az ég világos senki nem is támogatja és valójában nincs olyan cél amit el lehetne érni. Hiszen a követelés miszerint a vonalakat ne zárják be, nem a MÁV vezetés hatáskörébe tartozik, hanem a kormányéba. A felháborító mégis az, hogy folyamatosan visszaélnek a sztrájkjoggal, ezzel lejáratva mindazt a szellemiséget amiért ez a lehetőség adott minden szakszervezet előtt, és teljesen hiteltelenné teszik önmagukat is. Gaskó Istvánnak ez nem számít, mert ő megkapja a maga jussát, bohócnak meg jó. Igazán tenni nem tesz semmit, de nagyon keményen tud akadályokat gördíteni a változás útjába.
Legalább jól jövedelmező vállalkozás lenne a vasút és ne egy pénznyelő, akkor még meg is érteném, hogy tiltakoznak a vezetők leváltása, az átszervezés ellen, de így, hogy elérte a tartozás állomány az 1 billió forintot, nem tudom elképzelni, hogy mehet ez tovább, mint eddig. Folyamatos a nyomás a kormánypártokon, hogy változtassanak, ne csak a vasút, hanem minden állami cég szerkezetén, a vezetők jövedelmezésén, a hatékonyságon, csökkentsék a veszteségeket. A sztrájkolók támogatják is mindezt, de az ő elképzeléseik szerint mindezt úgy kellene véghezvinni, hogy nem változtatnak semmit. Ezt mégis hogy?
Az ellenzéki párt persze megint támogatja a kormányellenes hangokat, hogy mennyire igaza van az alkalmazottaknak, hogy kiállnak jogaikért és a cégvezetésnek, a tulajdonosnak mindezt figyelembe kell vennie. Erre távoli és sokkal kisebb analógia az esztergomi igazgató kinevezés esete, ahol a tanárok, a diákok, sőt a szülők is ellenezték a vezetőváltást, mégis a fenntartó ragaszkodik a jelenlegi igazgatóhoz. Ott nincs semmi gondja a FIDESZ-nek a helyzettel, mert nem lehet beleszólni az önkormányzati ügyekbe. Fura kettős mérce ez, de még ezt is megtehetik. Ráadásul az emberek se vonulnak az utcára, hogy elég végre a MÁV felháborító pénzszórásán és a mi pénzünkből ne finanszírozzanak veszteséget, de az esti Híradó előtt nagyon fel tud mindenki háborodni, aki csak hallja, hogy minden egyes állampolgár 30.000 forintot költ a MÁV működésére, akár használja akár nem, ez keresőkre vetítve 100.000 forint, ezt nem kellene!
Azért kicsit reméltem, hogy miután Gaskó István felszólította a bezárás előtt álló szárnyvonalakon utazókat, hogy jöjjenek tüntetni, akkor össze is verbuvált volna egy-kétezer embert összesen, mert lássuk be tényleg nincsenek kihasználva, sőt használva vasútvonalak, melyekre teljesen feleslegesen költünk milliárdokat, főleg, hogy közúti közlekedéssel kiváltható a dolog, de ez tényleg lobbiérdek és tisztán politika. Az, hogy javul a szolgáltatás minősége, hogy olcsóbb lesz a jegy, hogy nem kell az államháztartásba beépíteni egy nagy tételt, mint MÁV finanszírozás, már senkit nem érdekel, mert olyan messze van tőlünk, hogy nem is látjuk, vagy el sem hisszük, hogy amikor az állam ad, akkor mi adunk, a mi pénzünk megy erre is, már ha fizettünk be valamit a kasszába!
A bizonytalan biztos csak, folyamatosan és gördülékenyen van sztrájk, még akkor is sikeresen, ha csak néhány órán át tart ezzel sok kellemetlenséget okozva az utasoknak, mindeközben semmilyen célt el nem érve. Gondolom az is baj lenne, ha megegyeznének, mert új indokot kellene találni a sztrájkra.
Térben és időben gördülő sztrájk van!
Kapcsolódó bejegyzések:
Postások munkabeszüntetése
Nem lehet mindenkinek többet adni
Tudjuk a megoldást de azért se mondjuk
MÁV vezércsel
Nem bújunk ki a bőrünkből
VDSZSZ sztrájk és a MÁV
Kommentek