Mostanában az MDF nagyon a kedvünkben akar járni, viszont egyre kevésbé látom, hogy merre is tartanak ők maguk. Irányt nem nagyon jelöltek ki, de próbálnak mindenhol valamilyen egyéb alternatívát nyújtani, ahol a nagyok ellentétes véleményen vannak. Ez a politika remek, hiszen amazok biztosan nem fognak egyetérteni semmiben, így lesz lehetőség a harmadik vélemény kinyilvánítására, de biztosan lehet ezzel szavazatokat, pártolókat szerezni.
Úgy tűnt egy ideig, hogy az MSZP-ből kiábrándulók, akik nem úgy látják, hogy a FIDESZ ernyőpárt jó lehetőséget teremt szavazataik landotatás reformjára a megoldásuk az egész napos iskola, az ingyen minden, a közlekedési viszonyok javítására, meg a dugók csökkentésére, a sávszűkítés kerékpárutakkal. Ezt még az sem ellensúlyozza, hogy Bokros Lajos személyében van egy ember a pártban, aki ütőképes. Tessék valós alternatívát mutatni és akkor talán életben lehet tartani a pártot. A távolságtartó konzervatív kommunikáció láthatólag nálunk nem működik, azzal tényleg csak a gondolkodó 5% felét-harmadát lehet megfogni, az pedig a parlamentbe jutáshoz kevés, mondjuk ők elmennek szavazni!
De, hogy a kerékpárút tervről is essék szó. Lehetne és jó is lenne, de továbbra sem fognak többen kerékpározni a körúton, nem lesz jobb a kerékpárral munkába járók helyzete, mert általában nem tudják elhelyezni a járművet biztonságosan és nincs mód tisztálkodásra, viszont hétvégenként lehet lenne rá igény, meg lehet próbálni. Csakhogy ott vannak azok a fránya parkoló autók, amiket egyébként pont azért vettek az emberek, mert a közlekedési viszonyok olyanok amilyenek, munkába kell járni, el kell menni otthonról, haza kell menni, szórakozni kell járni és ezt mind a belvárosban, vagy mondjuk a nagykörút környékén, ahol más parkolási lehetőség nincs. Ráadásul a parkolási társaság lobbipénzei nagyon hamar utat törnének a megvalósíthatatlanság irányába törő elképzeléseikkel kézenfogva. Az sem rossz ha így akar némi plusz anyagi támogatáshoz jutni a párt, hiszen ha jön a parkolásilobbitól a pénz akkor nagyon hamar vissza lehet vonni az elképzelést. De tegyük fel nem ez a cél, akkor viszont nagyon hamar rá kellene venni a parkolási társaságokat, hogy az elvárt parkolóházakat, a hatalmas bevételeikből, építsék fel, alakítson ki a város, ugyanezen források terhére P+R parkolókat, ahonnan akár kerékpárral is tovább lehet közlekedni.
Még az sem biztos, hogy elvetemült ötlet lenne, ha egyáltalán nem engednénk be gépjárművet a belvárosba, semmilyen formában, nincs kivétel, nincs taxi, csak elektromos autó vagy tömegközlekedési eszköz járhat. Mindenki szépen oldja meg a közlekedést ezen keretek között. Elég gyorsan kialakulnának az alternatív megoldások és a forgalmat se nagyon zavarná meg, mint ahogy a hídfelújítás, vagy a körút rekonstrukció mutatta, vagy az időszakos Andrássy út lezárás, hogy meg lehet oldani másképpen a közlekedést. Kicsit kényelmetlen az elején, de micsoda változást hozna a város életében. Ehhez azért kell az is, hogy ne alkossanak éjjeli, azaz esti csendrendeleteket, a kerületek, mert akkor mihaszna üres utcákat hozunk létre!
Tehát fel a városátalakításra, csak kicsit komolyabban, radikálisabban és ne látszat intézkedésekkel, ne adminisztratíve kijelölt kerékpárutakkal, tetteket, szépen sorban egymás után. Kis lépésekkel is el lehet jutni messzire.
Kapcsolódó bejegyzések:
Parkolási tarifa emelés
4-6 villamos pályafelújítás
Mesterséges dugó
Villamost blokkolt
Közös közlekedés
Kommentek