Hírlevél

Add meg az e-mail címedet:

Neokon

"Amikor az ember osztja a többség véleményét, eljött az idő a gondolkodásra!" - Mark Twain "A konzervatív dogmatika szerint az emberek alapvetően nem egyenlőek fizikai és szellemi képességeikben, lehetőségeikben (a jogi egyenlőség természetesen ettől függetlenül fennáll)." - Wikipédia, a szabad enciklopédia

Twitter

Kommentek

Címkék

adó (13) áfa (1) alkohol (2) alkotmány (4) államosítás (2) állat (3) állatkínzás (3) állatvédelem (3) áram (1) aszály (1) átszervezés (18) autópálya (3) bank (1) befektetés (7) bérlemény (1) besúgás (3) bíróság (4) bizonytalanság (9) bkv (15) bontás (3) börtön (6) bűnözés (14) bürokrácia (20) cigány (7) cím (1) diploma (2) dohányzás (2) egészségügy (13) elektronikus (4) elnézés (5) energia (3) építkezés (2) erkölcs (9) eu (9) európa (12) felelősség (16) felvonulás (5) fidesz (22) fizetés (11) főbíró (2) foci (2) fogyasztóvédelem (13) főpolgármester (4) forma 1 (1) gárda (10) gyed (3) gyerek (10) gyerekülés (2) gyermekvállalás (5) gyes (3) h1n1 (2) hajléktalan (2) hamisítvány (1) hírlevél (1) hivatal (5) igazságszolgáltatás (11) influenza (2) informatika (4) irigység (5) iskolabusz (3) iskolarendszer (7) ítélet (1) jobbik (14) jövő (18) kamera (4) kampány (16) kdnp (3) képviselő (12) kerékbilincs (1) kisebbség (7) kismama (3) költségtérítés (2) koncert (1) konyha (2) kormány (14) kormányportál (2) környezetvédelem (5) korrupció (23) közalkalmazott (5) közbeszerzés (9) közbiztonság (11) közlekedés (24) köztársasági elnök (6) köztisztviselő (4) külföld (7) kultúra (6) kulturális főváros (2) legnépszerűbb (4) levelezés (2) lmp (2) máv (7) mcf (1) mdf (3) mesterséges dugó (3) mezőgazdaság (3) miniszterelnök (3) mszp (16) munkahét (1) munkáspárt (1) népszámlálás (1) nyaralás (3) nyelv (1) nyelvvizsga (1) oktatás (9) önkormányzat (20) öntudat (9) ortt (5) otthon (2) pályázat (5) panel (1) parkolás (6) parlament (7) pártfinanszírozás (4) pártkassza (2) pécs2010 (2) példa (5) plakát (3) posta (1) postás (1) pszáf (2) reklámtevékenység (6) rendőrség (2) roma (3) röviden (11) segély (2) spam (1) sport (5) szavazás (8) szdsz (3) személyiségi jog (3) szív (1) szobor (1) sztrájk (4) támogatás (23) távhő (2) távmunka (2) tej (1) törvény (7) transzplantáció (1) turul (3) ügyfélkapu (4) ügyintézés (5) úszás (2) vagyon (10) választás (16) vallás (1) válság (8) vastehén (1) vesztegetés (7) vírus (1) víz (2) vpop (1) zaj (3) zsidó (2) [hazai] (20) [külföldi] (1) Címkefelhő

[Hazai] OrangeWays konkurencia lenne a Volánnak

2009.10.21. 12:22 neokon

A Deberecen-Fiorentina meccset nézve jutott újra eszembe, hogy ha már valaki szponzorál egy csapatot, akkor ki is az és mekkora reklámértéket jelent ez neki, végül, hogyan finanszírozza azt. Tudjuk, hogy az OrangeWays - debreceni játékosok mezén ez a felirat díszelgett - egy jól menő vállalkozás, de nyilván nem szívjóságból került fel a mezre, és célja is van, ha más nem akkor a brand erősítése. De, hogy lehet úgy növelni a piaci részesedést, ha állami szinten kiszorítanak valakit a piacáról.

Az OrangeWays Magyarországon is több hosszú távú járatot szeretett volna elindítani, azok mellett a már működő vonalak mellet, melyek messze magasabb színvonalat képviselnek a piacon, mint a hazai társaságok, de belefutottak a lobbicsoportok, a helyi kiskirályok ellenállásában, mert pont azokra a vonalakra vetettek szemet, amelyek a jelenleg is ott közlekedő társaságok egyedüli bevételi forrásai, hiszen minden más vonalat ilyen-olyan, de semmiképpen nem gazdasági érdekek mentén alakítottak ki. A legtöbb természetesen kihasználatlan, mint maga a vasút vagy éppen párhuzamosan közlekedik azzal, így természetes áldozata a konkurenciának, esetleg, egy olyan alternatív útvonalat követ, mely érinti a képviselők, a polgármester, vagy a jelentősebb helyi hangadók családjainak utcáit, hogy azok kényelmesen közlekedhessenek, függetlenül attól, hogy mi jó a többségnek. Nem ritkán, ezer éves gázolajfalókkal szállítanak, bizonytalan szervízháttérrel, nulla szolgáltatással, iszonyatosan magas áron. De miért is hagyná a jelenlegi rendszer, hogy versenytárs érkezzen a pályájukra, hiszen akkor javítani kellene a színvonalat, csökkenteni kellene az árat, és rendesen meg kellene szervezni a közlekedést, hogy a járatok gazdaságosan üzemeljenek. Jelenleg minderre nincs szükség, hiszen a magas bevétel és az alacsony ráfordítás vagy biztosítja a tisztességes hasznot, vagy az állam, azaz a társadalom adófizető része, kipótolja a hiányt, mert a közösségi közlekedést mindenhol fenn kell tartani. Elképesztő, hogy még mindig a kommunizmusban élünk és ragaszkodunk is hozzá, miközben kiabálunk és tiltakozunk ellene. Képmutatóak vagyunk!

Nem pontosan értem, hogy miként lehet megakadályozni, hogy egy új társaság lépjen a piacra, mi szükség van egyáltalán arra, hogy felosszák a területeke és itt vagy ott, csak ez vagy az a társaság szállíthasson utasokat. A cél az lenne, hogy mindenki kényelmesen, időben és a lehető legolcsóbban jusson el oda ahova igyekszik és közben ne kellejen ezerszer átszállni, mérgelődni a körülmények miatt és még egy turista is el tudjon igazodni a rendszeren.

Ez persze megint rávilágítana a közlekedési infrastruktúra hiányosságaira, meg arra, hogy az elmúlt húsz évben, nem hogy fejlődés nem történt, de kifejezetten visszafejlődött ez az iparág is, és ezt a blamázst nem engedheti meg magának egyik vezető sem, szeretnének még ők és gyermekeik is poszton maradni, garantáltan magas életfogytig tartó állam által garantál fizetésért. Köszönjük a jó munkát!

Pozitív példa is van!


Kapcsolódó bejegyzések:
Bodrogkeresztúri "kilátó"
Négy napos munkahét
Nyaralás külföldön vagy nem
Iskolabuszból Tanulójárat
Látni és látszani, avagy a kamera segíthet

Kapcsolódó cikk:
Az OrangeWays Baján befutó lett - Népszabadság
 

Szólj hozzá!

Címkék: választás közlekedés máv befektetés fogyasztóvédelem iskolabusz reklámtevékenység [hazai]

A bejegyzés trackback címe:

https://neokonzervativ.blog.hu/api/trackback/id/tr801443768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása